ONLY TO YOU WE WORSHIP, AND ONLY TO YOU WE ASK FOR HELP (1:7)

Wednesday, September 24, 2008

24th Ramadhan

The end of Ramadhan is near. People are busy with their Raya preparation. Shopping malls are packed with people. It should be a sad occasion as Ramadhan, the blessed month is leaving us....Have we grabbed this golden opportunity to acquire Allah's blessing??? Or we are so busy with the Raya preparation.......

"Ya Allah, bagiMu segala pujian. Engkau cahaya langit dan bumi, dan segala makhluk di dalamnya, kepadaMu segala pujian, Engkau Tuhan yang menjaga langit dan bumi dan segala makhluk di dalamnya. BagiMu segala pujian. Engkau benar, janjiMu benar, kata-kataMu benar, bertemu denganMu benar, syurga benar, neraka benar, hari kiamat benar,nabi-nabi benar dan Muhammad benar. Ya Allah, kepadaMu aku tunduk, kepadaMu aku menyerah diri, kepadaMu aku beriman, kepadaMu aku serahkan hukuman, maka ampunilah dosaku, apa yang telah aku lakukan yang terdahulu dan yang terkemudian, dan apa yang Engkau kerahui yang paling awal dan yang paling akhir. Tiada Tuhan yang lain melainkan Engkau, dan tiada Tuhan selain Engkau"